måndag 16 mars 2009

dagens i-landsproblem

jag har en gång kvar på mitt sportlifekort. aouch. något som jag håller fast i så hårt jag kan.
och dessutom går mitt fritidskort ut nästa lördag.
eftersom mitt liv i princip är helt & hållet oplanerat f.o.m. 1 april gör det sitsen lite mer obekväm, girig som jag är. dumt att betala för en massa månader om/när man inte är här..?

så nu måste jag överväga mina två huvudalternativ:

1 - lägga pengarna på dyrt sportlife-kort á la typ 3 månader + en massa busskort för att ta mig till stan.
+ roliga pass och många härliga folks att träna&slåss med, samt ett bättre utbud. man kommer ifrån öarna.
- lång (längre) restid och mycket pengar.

2 - lägga pengarna på ett lite mindre dyrt NIKA-kort på 3 månader.
+ närmare om jag väl är här hemma. ungefär 1000 kronor mindre att betala.
- jag måste övervinna min ovilja att gå på spinning, eftersom det är typ det enda vettiga svettpasset där.

utöver detta måste jag även ha ett par nya skor att träna i.

så, det var dagens klagande - skönt att få ur sig det. visst är det synd om en..? hm.

1 kommentar:

Anonym sa...

Box är kul på Nika! och core :) men du, kolla med Fyren, hon fixade mitt kort billigare... kanske kan hjälpa dig också?!

Sen finns det ett hemligt knep på bussen; sitt med GV i ett sms beredd att skicka till 72 450 (?) OM det skulle komma en kontrollant, OM. jag har skickat 2 sms på tre månader ;)