söndag 15 mars 2009

besvikelse!

kommer ni ihåg den där känslan av att man blir som ett trotsigt barn som inte får som det vill, och ställer sig mitt i en affär och gråter? jag hade nästan en sån upplevelse igår, en nära ostoppbar impuls som bara föll över mig - trots att jag nog inte ens när jag var i skälig ålder gjorde såna utspel..
och nej, det handlar inte om melodifestivalens att vinna eller att inte vinna med rätt låt.

på väg till varberg vad jag i fredags inne på mediamarkt i högsbo en sväng, för typ andra gången i mitt liv. av naturliga skäl så hamnar jag inte i de delarna av göteborg så ofta. tänkte att jag skulle kolla in lite alternativ till köp av min födelsedagspresent, fick bidrag till en systemkamera och vilken djungel det är..! har väl i princip bestämt mig för att satsa på en nikon, och på mediamarkt har de bara hux flux en kampanj på just D60 för ett rimligt pris.
Men, impulsköp har man gjort lite för många i sitt liv, och jag bestämde mig för att trots allt bara gå hem och kolla upp erbjudandet lite närmare för att se om det var något att ha.

Sagt och gjort - och beslutet blev att faktiskt satsa på den där kameran. Nöjd och glad och med en känsla av äntligen fick jag med mig sällskap och åkte tillbaka till högsbo igår efter att jag hade jobbat klart. Styr beslutsamt mina steg upp mot fotoavdelningen och möts av.. vadå? Jo, en helt enkelt icke existerande pall med kameror. Frågar lite snabbt en av de 5 rödtröjade killarna vid disken om alla är slut, och får beskedet att alla kameror i hela stan har tagit slut. På ett dygn.

Och där kom mitt moment när jag plötsligt blev tre år gammal, och får motstå impulsen att skrika rakt ut av besvikelse. Okey, kanske inte så direkt, men känslan var slående lik..!
Så istället för att komma hem med en ny leksak fick jag bara med mig en tub textillim och en chokladkaka.

Så foto-/kameraäventyret fortsätter, suck.. Men det var väl helt enkelt inte meningen den här veckan (men jag kan inte låta bli att bli lite bitter...).

Inga kommentarer: