onsdag 4 mars 2009

avskärmad!

puh! varje gång jag gör sånt här arbete påminner jag mig själv om varför jag inte kommer att fastna på ett kontor när jag väl skaffar mig ett riktigt jobb. har faktistk klarat mig stilla överraskande länge nu.
har nu tillbringat över 3,5 timmar fastklistrad vid skärmen (med undantag från tekokning & sådant obligatoriskt) febrilt letande bland utbildningar efter mailadresser, telefonnummer, hemsidor och kontaktpersoner till ett antal olika universitet, högskolor och folkisar. nu återstår bara gymnasierna och studieförbunden. sen är vi klara med steg 1! då går vi på tvåan..
men det här med fyrkantiga ögon får verkligen en helt ny mening. (kankse att jag snart måste använda glasögon på riktigt..?!)

menmen, omväxlande arbetsuppgifter är ju aldrig fel. dessutom känns det bra att man faktiskt kan göra annat än att bara flumma runt på internet. effektivitet!

jag funderar på att börja titulera mig privatdetektiv á la internet snart. något du vill veta om någon eller något?

Inga kommentarer: