fredag 21 november 2008

Radiobesök, dans och kändisspotting - tre ord för att sammanfatta mina senaste dagar.

Är tillbaka i gbg, och sitter för tillfället i övernattningslägenheten Nr II hos Emma och Karin (som inte är hemma haha). Väntar på min stallis som ska komma förbi och skratta lite med mig. Har dragit på mig en förkylning sen Stockholm - kan någon slå mig hårt i huvudet tack?

Hade det galet bra uppe i Stockholm, var överallt och ingenstans på två dagar. Tisdagen bjöd på tågresa (jag älskar X2000), regn och kändisspotting nr 1: Sofi Fahrman på Saturnus (för övrigt ett café jag älskar). Onsdag innebar en låååång förmiddag & dag med promenad och Donnie Darko för att sen åka till liveinspelning med Agnes och Erik Hassle (kändisspotting Nr 2 - räknas det?) i radiohuset (radiodebuten är avklarad, haha) med mängder av kaffe, te och kakor (det är ju trots allt Lördag hela veckan!). Sen åkte vi vidare till Pet Sounds Bar och efter den roligaste taxiresan på länge hamnade vi på Spy Bar. Haha. Då var den debuten avklarad också. Faktiskt inte alls som mina fördomar var, det var riktigt nice. Mycket folk (för att vara onsdag) och snygga människor överallt! Why, oh WHY kan ni inte skicka ner några good looking guys till oss på västkusten?! Ska man verkligen behöva åka 50 mil varje helg/mittiveckan för att få se lite godbitar?
Dance all night long (literally), var hemma runt 7 och efter tre timmars sömn tåg jag tåget hemåt mer eller mindre död. Kom fram till välkända göteborg runt fyratiden och gjorde kändisspotting nr 3 (jag vet att det börjar bli tröttsamt - egentligen bryr jag mig inte om famous people men det är bara för att det blev lite bisarrt och roligt under några intensiva dagar, haha) i form av Nanne Grönwall och hondendärIsabelle i Äntligen hemma (??).
On Stage i Scandinavium på kvällen - måste vara Sveriges största firmafest med After Ski-feeling? Underligt men trevligt. Kändisspotting Nr 4 (last but not least) när en av Håkan Hellströms bandmedlemmar faktiskt bad om ursäkt för att han mest stod framför oss och såg förvirrad ut. Haha.

Men nu är jag som sagt vaken på nåt konstigt sätt, har bestämt mig för att skippa träningen idag om jag ska leva imorgon överhuvudtaget.
Ikväll blir det dock P3 Live Session IGEN! Inspelning med Tiger Lou här i Göteborg, wohooo. Ibland har man flyt, och jag tackar ju inte nej!

Inga kommentarer: