onsdag 18 februari 2009

huvudbry

fick mig en rejäl tankeställare för några timmar sen. och av alla ställen så var det på parkeringen till ICA en slaskig onsdagsförmiddag.
hade precis låst upp bilen och skulle sätta mig då en färjegubbe eller nåt (för oinvigda är det lika med en man i skrikande gul/orange jacka) plötsligt säger "vilka ben!", och börjar ha en utläggning om mina ben.
jag säger först tack, men blir helt ställd och brottas mellan olika smarta saker att säga - naturligtvis blir det bara nån konstig blandning av bortskämtande och tackande.

samtidigt som jag självklart blir lite smickrad, komplimanger har ju den egenskapen på folk, blir jag extremt upprörd och stött av hans kommentarer i stil med "du kan inte ha det lätt på sommaren med de benen, med killar och sådär..".
så, hjälp mig att tackla problemet! inte för att jag går runt och grämer mig över vad jag ska känna och tycka, vet inte ens vem människan är, men hur tycker du att man ska reagera egentligen?
är det ett snällt litet "tjejtack" - fnissfniss (inte min grej) - eller ska man ta sig i kragen och sätta skitstöveln på plats?

lätt att vara efterklok - hur hade du gjort?

1 kommentar:

Anonym sa...

jag hade blivit så stött att jag inte kunnat hantera situationen. och efteråt hade jag beskyllt mig själv för att inte vara rapp i käften o på så vis inte kunnat hugga tillbaks. haha.