onsdag 25 februari 2009

det blir aldrig som man tänkt sig

det sanna ordspråket (eller vad man nu kallar det?) blev än en gång ett levande bevis i form av.. mig?

min plan när klockan ringde 05.50 imorse var:

- frukost
- cykla till jobbet
- jobba 7-15
- cykla hem
- power yoga
- middag
- sova

vid 15-tiden hade dessa planer istället blivit:

- cykla hem
- låååång promenad, i extrema fall springa
- städa + middag + gossip girl
- sova

15.30:

- soffa soffa soffa!
- påse med cashewnötter
- promenad

16.15:

- mail: "din reservplats har blivit en ordinarie bokning"

reservplats? bokning? ordinarie? shit! visade sig alltså att jag kaaanske råkade klicka på nån liten länk där när jag avbokade mitt första pass. så för att få fanny till gymmet krävs alltså en misslyckad avbokning (eftersom jag inte tänker betala 40 kronor extra).
fick alltså tag på en bil, stressar 4 gånger ut och in genom dörren men hinner med färjan, hittar parkeringsplats, får min biljett och träffar karro där hux plux. things turned out well! men den dagliga dosen av stress som jag försökte klara mig utan fick sin plats den också.

NU blir det i alla fall sista punkten på min lista, sova, för imorgon blir det jobb 7-18.

Inga kommentarer: