onsdag 11 februari 2009

borta bra hemma... stökigt?

så har jag åter landat på den västra sidan av landet, några timmar senare och ett par erfarenheter rikare (man lär så länge man lever, right?):

- det är inte uppskattat att ha en stor (och tung...) väska på tunnelbanan i rusningstrafik.
- det är inte uppskattat att ha en stor (och tung...) väska på den korta 240-bussen när dagisklassen kommer på.
- att önska fönsterplats på X2000 kan ändå innebära att du ser ungefär 2 % av vad som sker utanför, när du hamnar precis bredvid den fönsterlösa&kuddbeklädda delen av tågväggen.

men nu är jag ändå här och firar mitt tomma hus (som inte ens besöks av en gnällande katt för ovanlighetens skull) genom att.. hm.. städa? i must have gone crazy, men jag insåg att mina saker verkligen är överallt. hur många rum är det ok att ockupera i ett hus?

har nog i alla fall slagit mitt rekord i att packa ur resväskan, den är redan tom och bortställd. framsteg!

Inga kommentarer: