lördag 2 maj 2009

2 may

annu lite mer tidsdodande pa jobbet. och det ar verkligen dott idag ocksa, vilket ar bade bra och daligt. men jag ar ju som bekant ganska dalig pa att gora ingenting. aven om formiddagen pa club house i solen inte var sarskilt fartfylld. men det raknas inte. det ingar i min operation krafta, som inte ens behover kokas for att bli rod)
fick dock lite underhallning har i vart showroom forut nar det bjods pa tysk opera fran en soffa. helt vrickat men sjukt kul, och dessutom ar akustiken har inne ganska sa. ja.. bra?
men det var kul att fa lite nytt har inne, aven om norah jones och resten av jazzblandningen som vi kor pa ipoden ar mer an ok.

igar firade vi i alla fall valborgsmassoafton, fast en dag sent (egypt time, habibi!) med jordgubbar och dricka. kom dock inte ifran affaren forran runt halv tolv (stanger 22.00...) eftersom vi fick en leverans och att ett bord sedan skulle skruvas ihop (= sattas pa ett ben).
jag sager bara TACK IKEA! hur kan ett bord for 6500 EGP utan skatt vara helt OMOJLIGT att fa ihop nar en billyhylla gar pa tio minuter? (om man inte skruvar at fel hall da, eller satter baksidan framat... been there, done that).
nej, italienarna har en del att lara sig av skandinavierna.
resten av kvallen spenderade vi pa DuPort (namedropping) innan jag och moa akte LYXBIL hem till Kafr El Gouna for lite skonhetssomn eller nat.

ikvall blir det Jobo's vad jag an sa lange vet (men folk borjar inse att jag inte ar av den planerande typen. nasta timme? ingen aning.)
daremot vet jag att det ar sondag imorgon och att det innebar LEDIG DAG! forhoppningsvis blir det lyxbatstur och sen lite shopping i hurghada - vi ar i STORT behov av en gitarr! och lite andra saker gar sakert ocksa att hitta.
ar forresten pa gang med prylar till lagenheten nu. borjade med att vi behovde glas men nu blir det nog till och med micro, kaffebryggare, vattenkokare, tvattmaskin, fler filtar och sa vidare. sa nu kan vi ha trefika at home!

Inga kommentarer: