torsdag 30 april 2009

El Gouna's coziest casa

blir ingen lang lagesrapport just nu, ar pa jobbet med bredband som betalas per minut (vilket vi just fick reda pa. synd! ar pa gang med wireless men foretaget som haller igang El Gouna verkar sega med det. suck.)
sa istallet kan jag saga att denna fina var (sommar?)onsdag har tillbringats pa en solstol med bra musik, trakig bok och harligt sallskap. sen vidare till club house for lite mer sol och bad i pool (jag vet att det ar tabu pa det, men det var faktiskt skont. och ja, vi HAR badat i havet. som fortfarande inte ar rott.)
borjar nu komma in i det mera, och ar nu 'egyptier' pa grund av att jag jobbar har. den benamningen kan val diskuteras, men nu borjar man bli igenkand pa riktigt och inga serviceavgifter betalas.
ar nu i affaren, eller the showroom, som det sa fint heter. borjade klockan 15 och ska stanga vid 22. vad jag gor? well, idag har det varit lite mer (typ.. 2?) telefonsamtal men saker borjar nog bli under kontroll pa riktigt. annars ar det sa synd om mig att jag just nu forsoker pina mig igenom en seg bok som aldrig verkar ta slut, sa jag sitter pa en stol utanfor och laser. fick till och med en pepsi serverad fran en restaurang runt hornet, iskall med glas och allt.
sen klockan 16 har det varit inne totalt 4 personer, som inte kopte med sig nat sa det ar inte direkt full rulle.

men hur manga anvander egentligen ett bord for 31 000 EGP (ungefar 47 000 svenska kronor) som anteckningsdisk? HAH!







3 kommentarer:

Unknown sa...

Snygga bilder, har du tagit dem eller är det färdiga? Du kan väl höra om du får personalrabatt, hihi, så du kan ta med dig nåt som du kan ha i studentlyan till hösten ;-)

pia sa...

Vi får väl skicka ner lite bra böcker så du får nåt att göra på jobbet!

fanny sa...

jag har tagit bilderna sjalv, sa tack! personalrabatt ar det minsta jag ska ha sa absolut! fragan ar hur man far hem en solsang pa flyget... hm.

boklaget ar an sa lange under kontroll, delar ju som sagt lya med tva personer till, sa vi har ett litet pocketbibliotek att valja i.