söndag 26 april 2009

och på sjunde dagen...

är nu inne på vår sjunde dag utanför sverige och den sjätte riktiga i gouna. och jag skulle ljuga om jag sa att det inte har hänt något. helt sjukt vad dagarna går fort och långsamt på samma gång. inte konstigt att det snurrar lite i skallen med allt som händer.

dessutom är det ju söndag, och en söndag är ju alltid söndag (även om egypternas helg är fredag-lördag).

sjukt i alla fall: hade första dagen i El Gouna i tisdags, i onsdags panikskrev jag ett CV på engelska och nu har jag både jobb, boende & sambo. jag som inte skulle jobba! men som sagt, det där med att göra som jag har tänkt är ju uppenbarligen inte min grej.
så nu blir jag nog kvar här ett tag, no doubt about it.
hade jag dock vetat detta när jag packade hade jag gjort HELT annorlunda. mitt kläd- & prylförråd består av prylar för typ en veckas semester + några eventuella reseveckor med ryggsäck, runtflyttande och shoppande. jag har alltså tre linnen, två par shorts, tre klänningar, en kjol, två par byxor och två tröjor. plus lite reseapotek och de mest nödvändiga elprylarna. inte direkt packning för många veckors svenneliv i egypten. visst, skönt att slippa klädfrosseriet hemma men min lilla hög i garderoben är inte mycket att komma med jämfört med elins.
men nu har jag ju två sambos, vilket betyder lite delad garderob med både elin & moa. muy bien! dessutom har vi samma skostorlek allihopa, så läget är definitivt under kontroll.
nu ska jag i alla fall dela jobb med moa, och sälja designprylar till svinrika egyptier nere i den välputsade nya marinan.

så nu vill vi mer än gärna ha besök i lägenheten & självklart hos oss på jobbet. ju förr desto bättre!

Inga kommentarer: